Welke gegevens heb ik nodig om een rit te boeken?
Wmo:
Bij de ritreservering vraagt de medewerker om uw achternaam en geboortedatum, ter controle van uw indicatie Wmo deeltaxi. Daarna geeft u de volgende gegevens door:
- de datum en dag waarop u de rit wilt maken;
- de soort ritaanvraag (standaardrit, prioriteitsrit, aankomsttijdsrit, OV-aansluitrit, ziekenhuisretourrit;
- het tijdstip waarop u wilt vertrekken of wilt aankomen (afhankelijk van het soort rit dat u aanvraag);
- het adres waarop u wordt opgehaald en het adres waar u naartoe wilt. Geef zowel de straat (of postcode) als het huisnummer door. Voor sommige veel voorkomende plaatsen, zoals stations, bushaltes, ziekenhuizen, winkelcentra, theaters, enzovoort, is het genoeg om alleen de naam van de locatie door te geven. Het is belangrijk om de juiste adresgegevens bij de hand te hebben wanneer u de rit boekt;
- het aantal personen (zoals begeleiders of gezinsleden) dat met u meereist. Vermeld hierbij ook of er kinderen, huisdieren of hulphonden meereizen;
- mee te nemen hulpmiddelen (rolstoel/scootmobiel/rollator) en/of omvangrijke bagage;
- het telefoonnummer voor de terugbelservice (zie 45);
- dezelfde gegevens voor een eventuele retourrit.
Bravoflex:
U geeft aan dat u Bravoflex wit reserveren. De medewerker gaat na of u al geregistreerd bent als gebruiker. Daarna geeft u de volgende gegevens door:
- uw achternaam;
- de gewenste datum en dag van de rit;
- keuze Bravoflex of Bravoflex haltetaxi;
- de gewenste vertrektijd of aankomsttijd (afhankelijk van soort ritaanvraag);
- de haltes van de ritaanvraag;
- het aantal personen dat met u meereist. Vermeld hierbij ook of er kinderen, huisdieren of hulphonden meereizen;
- Mee te nemen hulpmiddelen (rolstoel/rollator) en/of omvangrijke bagage;
- Het telefoonnummer voor de terugbelservice;
- dezelfde gegevens voor een eventuele retourrit.