Op de hoogte blijven?
Aanmelden voor onze nieuwsbrief
Hieronder kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief willen wij u op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen van de Deeltaxi West-Brabant.
Ritreservering via de webapplicatie
Gebruikers van de Deeltaxi West-Brabant kunnen via een webapplicatie hun persoonlijke reis- en gebruikersinformatie terugvinden in een beveiligde omgeving. Met deze webapplicatie kunt u:
• Een rit reserveren of annuleren;
• Inzicht krijgen in wat uw rit kost;
• Uw gebruiksinformatie inzien;
• Zien wat de stand van uw budget is;
• Op een kaartje zien waar uw taxi zich bevindt;
• Een beoordeling geven over uw rit.
Waar te vinden?
Om de webapplicatie te gebruiken, vult u in uw browser het volgende adres in:
• Voor gebruik op een smartphone of tablet: https://taxiapp.pzn-bv.nl en selecteer “Deeltaxi West-Brabant”
• Voor gebruik op een laptop of desktop PC: https://boeken2.taxsys.nl/boekingapp/deeltaxiwestbrabant/
Beide varianten zijn gelijk qua functionaliteit. Er zijn wel enkele verschillen in de schermindeling om beter aan te sluiten bij de schermgrootte van het apparaat dat u gebruikt.
LET OP: de webapplicatie is niet te downloaden in de App Store of in Google Play, maar is alleen bereikbaar met uw browser via bovenstaande links.
TIP: maak een snelkoppeling aan en open de applicatie via een icoontje op uw startscherm. De wijze van aanmaken van de snelkoppeling verschilt per apparaat, wij verwijzen u daarvoor naar de
gebruiksaanwijzing van uw telefoon, tablet of PC.
Geschikt voor alle reizigers
De webapplicatie is voor iedereen te gebruiken. Zowel WMO-pashouders als vrije reizigers kunnen online hun ritten reserveren. Op het welkomstscherm maakt u de keuze tussen “Reserveren met pas” en “Reserveren zonder pas”. Voor beide groepen zijn wel verschillende werkwijzen van toepassing bij het aanmelden. Waar nodig zullen de verschillen in deze handleiding toegelicht worden.
Registreren als gebruiker
Om in te loggen op de webapplicatie heeft u een wachtwoord nodig. Als u de webapplicatie niet eerder heeft gebruikt, dient u eerst een wachtwoord aan te vragen. Klik hiervoor onderaan het inlogscherm op de link “Wachtwoord aanvragen/opnieuw instellen”.
Wachtwoord aanvragen
Vul uw pasnummer in en klik op “Aanvragen”. U ontvangt vervolgens een e-mail met een tijdelijk wachtwoord op het e-mailadres dat PZN bij uw klantgegevens geregistreerd heeft.
Mogelijk beschikt PZN niet over uw e-mailadres. In dat geval verschijnt de melding “Aanvraag is niet mogelijk, uw e-mailadres is niet bekend bij PZN”. Ook kan het zijn dat wij een foutief of
verouderd e-mailadres geregistreerd hebben, waardoor u geen mail ontvangt. Neem in deze gevallen contact op met de klantenservice van PZN op telefoonnummer 088 – 076 19 00 om uw
juiste e-mailadres door te geven. Daarna kunt u uw wachtwoord gewoon op de hiervoor beschreven wijze opvragen.
Wachtwoord aanvragen (vrije reizigers)
Vul uw e-mailadres in en klik op “Aanvragen”. U ontvangt daarna een e-mail met een tijdelijk wachtwoord op het ingevulde mailadres.
Inloggen
Meld uzelf aan met uw pasnummer (voor pashouders) of e-mailadres (voor reizigers zonder pas) en uw tijdelijke wachtwoord. Hierna wordt u gevraagd om het wachtwoord te wijzigen. Als u uw
wachtwoord heeft gewijzigd, kunt u voortaan met uw eigen wachtwoord inloggen.
Hoofdmenu
Na inloggen komt u terecht in het hoofdmenu, waar u de keuze heeft uit verschillende functies. Onderstaand treft u een korte uitleg aan van de beschikbare functies.
U kunt de knoppen met de “T” erop gebruiken om de lettergrootte naar wens aan te passen. Wanneer u al ritten heeft geboekt, ziet u de ritgegevens van uw eerstvolgende rit direct in het
hoofdmenu.
Waar is mijn taxi?
Vanaf het moment dat uw rit naar de chauffeur is verstuurd, kunt u de positie van het voertuig op een kaart volgen met de functie “Waar is mijn taxi?”. Zo kunt u bijvoorbeeld dus ook zien of de
taxi al in de buurt van het ophaaladres is.
Mijn gegevens
Onder de knop “Mijn gegevens” staan uw contactgegevens. Met de knop “Gegevens aanpassen” kunt u hier uw e-mailadres wijzigen. Voor WMO-pashouders geldt dat adresgegevens
door de gemeente worden beheerd, dus deze gegevens kunnen pashouders niet via de webapplicatie wijzigen. Wel kunnen WMO-pashouders hier de actuele stand van hun reisbudget inzien.
Ritwaardering
Heeft u de afgelopen zeven dagen een rit gemaakt met de Deeltaxi? Via deze optie kunt u met gebruik van smiley’s een beoordeling geven over de uitvoering van deze rit.
Geboekte ritten
Uw toekomstige ritten kunt u terugvinden onder de knop “Geboekte ritten”. Mocht u een rit willen annuleren, dan kunt u in het overzicht op het rode kruisje achter de betreffende rit klikken. Na uw
bevestiging wordt uw rit definitief verwijderd.
Rittenhistorie
Een compleet overzicht van uw ritten kunt u terugzien bij “Rittenhistorie”. In dit scherm staan zowel de gereden ritten als uw toekomstige ritten. Voer de gewenste periode in (van jaar/maand tot
jaar/maand) en klik op “Toon” om het overzicht op het scherm weer te geven. Met de knop “Afdrukken” kunt u het overzicht uitprinten op een aangesloten printer.
NB: in de desktopversie van de boekingsapplicatie worden uw gegevens, de eerstvolgende rit (inclusief het kaartje van eventuele actieve ritten) en het overzicht van uw toekomstige ritten
tezamen weergegeven in het hoofdscherm.
Rit boeken
Klik op de knop “Nieuwe rit boeken” om een nieuwe rit met Deeltaxi West-Brabant te bestellen. Tijdens het bestellen vult u stap voor stap de gegevens van uw rit in.
Datum vertrek
Klik in het kalendertje op de gewenste dag om de vertrekdatum van uw rit in te voeren. Klik op “Volgende” om verder te gaan.
Vertrektijd
Klik achtereenvolgens op de uren en de minuten om de vertrektijd in te voeren.
Aantal personen
In dit scherm geeft u aan met hoeveel reizigers u de rit gaat maken. Vul het aantal reizigers vanaf 12 jaar, het aantal kinderen en het aantal huisdieren in.
Indicaties
Hier geeft u met behulp van vinkjes aan welke hulpmiddelen u meeneemt.
Vertrekpunt
Voer in dit scherm de plaats, straat en huisnummer van het vertrekadres in. Als u enkele letters van de plaats- of straatnaam invoert, verschijnt een lijstje waar u uit kunt kiezen. Eventueel kunt u met de knoppen “Huisadres” en “Selecteer recent adres” ook in één keer een bekend adres invoeren. Vul bij “Terugbelnummer” het telefoonnummer in waarop de chauffeur u kan bereiken als de taxi in aantocht is.
Bestemming
In dit scherm vult u de bestemming van de rit in, op dezelfde wijze als het vertrekadres.
Ritopmerking
Hier kunt u indien nodig aanvullende informatie opgeven. LET OP: aan de ingevoerde opmerking kunnen geen rechten worden ontleend.
Enkel/retour
Geef aan of u een enkele rit wenst, of dat u ook dezelfde rit retour wilt bestellen. Kiest u voor “Retour”, dan kunt u vervolgens datum, tijdstip en terugbelnummer van de terugrit invoeren.
Rit inplannen
In dit scherm ziet u alle gegevens van uw bestelling nog eens op een rijtje. Controleer nauwkeurig uw invoer. Onderaan het scherm ziet u de eigen bijdrage van uw rit(ten). Kies onderaan in het
scherm voor “Rit boeken” als u uw bestelling definitief wilt vastleggen. Met de knop “Rit niet boeken” breekt u de boeking af en keert u terug naar het rittenoverzicht.